تام و جری و چاک جونز


وقتی که برادران وارنر در سال 1963 بخش کارتون خود راتعطیل کردند. مترو گولدن مایر به سرعت به چاک جونز پیشنهاد طراحی تام و جری برای پخش سینمایی را داد. جونز یک انیماتور بسیار با استعداد و کهنه کار بود که در وارنر بر روی شخصیت هایی چون باگز بانی-دافی داک و کایوت کار کرده بود.

 

او کارش را با طراحی مجدد این زوج آغاز کزد. تام ابروهای مشابه به بوریس کارلوف که تائثیر رفتار های خبیسش را تشدید میکرد را پیدا کرد و در خیلی شرایط  شباهت به باگز پیدا میکرد با گوش های کوتاه و دمی که برایش طراحی کرده بودند جری چشم های بزرگ تر  وجذاب تر گوش های بزرگ تر  وحالت صورت شیرین تری پیدا کرد. لوگوی تام و جری نیز تغییراتی پیدا کرد. شکل قدیم جایش را به کار جدیدتر مناب دهه 1960 داد و موسیقی جدید نیز بر روی آن گذاشته شد. حتی لئو (شیر مترو گولدن مایر) که در آغاز همه کارتون های این استودیو از آغاز دیده میشد جایش را به تصویر تام با یک غرش نصف و نیمه و به دنبال آن میوی تام داد.

 

  اما این فقط تفاوت های بین کارهای قدیمی و کارهای جونز بود. کارها از نظر گرافیکی مد روز بود و رنگ آمیزی ئها همه درخشان و این سری آخر ژست و قیافه  و شخصیت تفییر کردند و بیشتر شبیه پلات های باگز بانی شدند. آن ها ابتدا خوب شروع کردند و بعد با عقاید دیگر از مسیر اصلی منحرف شدند. با وجود این که این سبک در کارهای دیگر جونز خوب جواب میداد اما در مورد تام و جری اینطور نبود.

 

بغد از ساخت 34 کارتون از این سری مترو گلدن مایر در 1967 تولید را متوقف کرد و با این باور که آینده در ساخت کارتون های سینمایی وجود ندارد قرار داد چاک جونز را تمدید نکردند و تام و جری دوباره به آرشیو خاک آلود استودیو تبعید شدند.

3 پاسخ

  1. من تام و جری اولیه رو بیشتر دوست دارم ، چاک جونز طراح خوبی بود ولی قبول داشته باش که به تام و جری گند زد :))

    لونی:
    شاهین خیلی داری توهین میکنیا از تو انتظار نداشتم! یک این که مترو گولدن مایر خودش نمیخواست پول خرج کنه و بعد اینکه شما که چیزی نمیدونی لطفآ توهین نکن تام و جری اولیه دیگه چیه اگه منظورت تام و جریه هانا-باربرا هستش که من خودمم میگم اون خیلی قوی بوده. این متن رو هم من از پیلبان اوردم.

  2. نه نه نه نه ، طراحی های چاک جونز و سبک تام و جری های سری جدید ، اصلا جالب نبودند. موضوع اصلا ربطی به هزینه نداره ، موضوع طراحی و داستان مهمه که اصلا خوب نبودند.
    بالاخره هیچ کس همیشه شاهکار نیست که ( البته بجز پیکسار که وجدانا همیشه شاهکارند )

  3. نه نه نه نه ، طراحی های چاک جونز و سبک تام و جری های سری جدید ، اصلا جالب نبودند. موضوع اصلا ربطی به هزینه نداره ، موضوع طراحی و داستان مهمه که اصلا خوب نبودند.
    بالاخره هیچ کس همیشه شاهکار نیست که ( البته بجز پیکسار که وجدانا همیشه شاهکارند )
    بعدشم من خودم از هانا-باربرا متنفرم ، از همه ی کاراشون هم بدم میاد ولی تام و جریشون وجدانا یک چیز دیگه بود.

    لونی:
    چاک جونز که سعی کرده بود خیلی شبیه در بیاره و این اتفاق هم افتاده بود. خوب من اینو قبول دارم چاک جونز نمیتونست تام و جری رو خوب دربیاره (مثلآ هانا-باربرا هم اگه رو کایوت کار میکردند نمیتونستن کایوت رو خوب درآرند).
    من کی گفتم از تام و جری هانا-باربرا بدم میاد چون شما گفتی چاک جونز گند زد به تام و جری ناراحت شدم.

پاسخی بگذارید

